Dag 21 - Coast tripping - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van Phoebe Oostveen - WaarBenJij.nu Dag 21 - Coast tripping - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van Phoebe Oostveen - WaarBenJij.nu

Dag 21 - Coast tripping

Blijf op de hoogte en volg Phoebe

25 Juli 2016 | Indonesië, Canggu

Planning: Uluwatu -> Canggu (25/7)

Het in slaap vallen ging wat lastig, maar uiteindelijk lekker doorgeslapen. Vroeg worden we al wakker, want de gordijnen (zover je het gordijnen kunt noemen) doen hun werk niet zo goed. De kamer is felverlicht en wij zijn dus al klaar wakker rond een uur of 7. Komt ons eigenlijk alleen maar goed uit: zo snel mogelijk weg hier! We maken ons klaar voor de dag en gaan op pad: dagje strandjes afstruinen onderweg naar Canggu.

We stoppen eerst bij een tentje naast de homestay om even te ontbijten. Dit keer is Em aan de beurt, misselijk en kramp. Ik loop nog steeds met kramp, maar what's new? En bij pap is het gelukkig eindelijk rustig. We nemen dus lekker onze tijd met het ontbijt en hopen dat Em zich snel beter voelt. Na toast met boter en zout en thee met suiker, voelt ze zich gelukkig beter. Er is een taxi geregeld en een hele lieve taxichauffeur van een jaar of 60 brengt ons richting de eerste stop: Dreamland Beach. De naam klinkt al super toch?

We kunnen onze tassen in de auto laten liggen en nemen een shuttle richting het strand vanaf de parkeerplaats. Het strand is echt prachtig, maar de golven zijn erg sterk. We huren bedjes (wat al een verbetering is in vergelijking met gister) en gaan op chill-modus. Em en ik willen graag ons haar natmaken, omdat dat iets langer voor verkoeling zorgt. De stroming is erg sterk, maar we gaan de uitdaging aan. We proberen het goede moment uit te zoeken waarop we ons haar onder kunnen dompelen. Wachten.. Wachten.. Nu!!! Yes gelukt! We zitten in het water, lachend naar pap en hij schreeuwt iets.. Wat? Staan? Woesh - alleen maar water. Naar adem happend komen we weer boven. Staan, staan! roept pap vanaf de kant. Em en ik staan snel op en rennen terug naar de kant. Dat was dus een golf die ons vanaf achter overviel. We hebben goed watergehapt en zijn over de stenen heen geschuurd én ons bikini broekje zit vól met zand.. Maar, ons haar is wel nat :-). Pff dat was wel even schrikken zeg.. Na een uurtje of twee hebben we het hier eigenlijk wel gezien. Het strand is echt heel mooi, maar we missen het zwemmen in de zee. Het is zo ontzettend warm, dat het bijna niet uit te houden is. En deze sterke golven trotseren kunnen we blijkbaar niet, gezien de onverwachtse aanval van achter :-P.

De driver rijdt ons naar het volgende strand: Balangan Beach. Weer een hele klim naar beneden, maar wauw. Wat is dit mooi. Het ene strand is nog mooier dan het andere strand. Er staat een bruidspaar foto's te schieten en ik weet wel waarom hier. Wat is het prachtig! Wit strand, turkoois blauwe zee. We huren hier weer een bedje en gaan even een trappetje op omhoog om te lunchen. Lekkere mie goreng met garnaaltjes, hmmm. En mét uitzicht op zee :-). Wat wil je nog meer?

Na het eten duiken we weer lekker op de bedjes en zo nu en dan even natte voetjes halen om af te koelen. We gaan ook nog even een stuk wandelen over het strand, leuk om alle mensen hier te zien. Veel surfers, hangt een hele relaxte sfeer op het strand. Lijkt me heerlijk om een keertje in een van deze hutjes te verblijven :-). Maar rond 15u hebben we het ook hier wel gehad. Hele dag zon is uitputtend voor je lichaam en dat beginnen we te voelen. We gaan weer terug naar onze aardige driver en vervolgen onze rit richting Canggu. Halverwege een tussenstop bij een surfoutlet… Want we zouden onszelf ook niet zijn, als we tussen het zonnen door niet even bij de winkeltjes zouden willen snuffelen :-P.

Zo'n 1,5u later komen we aan bij ons nieuwe hotel: hele verbetering met gister!! Schone kamers, wifi, vriendelijk personeel.. :-). We frissen ons snel op en pakken de taxi richting La Laguna, ook op aanraden van de kennis van Em. La Laguna is echt heel gaaf. Het is een soort park, met allerlei kleine schattige zitplekjes waar je kunt eten. Er is een bruggetje richting het strand, er staan allemaal ouderwetse Spaanse huifkarren, de bomen zijn volgehangen met oude lantaarns, overal kussentjes en kaarsjes.. Het is bijna een beetje sprookjesachtig. En omdat het net na schermer is, komen de lichtjes super schattig uit. We krijgen een fijn plekje toegewezen met uitzicht op zee en kijken onze ogen uit naar alle, tot in detail uitgewerkte, hoekjes en plekjes. De kaart is uiteraard ook Spaans (tapas), dus we bestellen lekker wat gerechtjes en alles is heerlijk. Wat een top afsluiter van deze heerlijke dag!

Na het eten lekker de taxi terug in. Eindelijk douchen, eindelijk al dat zand van m'n lichaam. En dan heerlijk het grote, schone bed in. Hmmm, wat was ik hier aan toe.. :-)

Liefs!