Dag 23 - Discovering Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Phoebe Oostveen - WaarBenJij.nu Dag 23 - Discovering Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Phoebe Oostveen - WaarBenJij.nu

Dag 23 - Discovering Singapore

Blijf op de hoogte en volg Phoebe

27 Juli 2016 | Singapore, Singapore

Planning: Bali -> Singapore (27/7)

Oei, wat vroeg! Gelukkig hebben we de tassen gister al ingepakt, dus is het alleen een kwestie van aankleden en gaan. We zijn gelukkig binnen tien minuutjes op de airport. Alles verloopt volgens plan en binnen twee uurtjes zitten we in het vliegtuig. Op naar het laatste avontuur! :-) Em en ik zijn super benieuwd.

We komen twee uur later aan in Singapore. We merken al meteen verschil op het vliegveld. Alles is een stuk strakker en beter geregeld dan alle andere aiporten die we gezien hebben tot nu toe. We pakken de taxi richting het hotel en ik speel weer even de verdwaalde toerist. Na een half uurtje komt Em me ophalen en frissen we ons even op op de kamer. Dan lekker de stad in! :-)

Wauw, wat een wereld van verschil. Het is zoveel stedelijker, dan Kuala Lumpur of Jakarta. Het is alsof door New York loopt, maar dan met een tropisch klimaat en heel veel aziatische oogjes. Als een vis in het water voelen we ons hier, in deze stedelijke stad met dit heerlijke klimaat. Pap laat ons plekken zien waar hij geweest is en natuurlijk shoppen we weer lekker wat af. We hebben lekker sushi voor lunch gegeten en voor het avond eten gaan we op naar Sate Street. Dit is een straat die tussen 19:00 en 22:00 wordt afgezet, waar dan allemaal tafeltjes worden neergezet. De satekraampjes zijn enthousiast sate aan het roosteren, terwijl iedereen lekker op plastic stoelen aan het genieten is. Hmm, wat een ervaring. En wat is het lekker!!! Je zit midden tussen de wolkenkrabbers, op een autoweg te genieten van super lekkere sate. Vooral de garnalen op een spies zijn heerlijk, die hebben we wel drie keer opnieuw bij besteld. Terwijl we na de eerste ronde al vol zaten.. Dit is echt een aanrader. Wanneer ik hier ook nooit terug kom, wat zeker op de planning staat, bestel ik meteen 30 stuks. Hmmm!!!! :-)

Na de hele dag rondsnuffelen en shoppen zijn we klaar voor vandaag, Morgen gaan we wat sightseeing door de stad doen, waar ik ook super veel zin in heb. Maar eerst even opladen. Lekker in bad (want ja, die hebben we!!) en dan het bedje in.

Liefs!

  • 27 Juli 2016 - 22:56

    Pien:

    Wat een contrasten, Kuala Lumpur, Java, Bali en Singapore. Kuala Lumpur en Singapore zijn mijn favoriete bestemmingen, maar op Java en Bali ben ik nog niet geweest.
    In Singapore begint mijn dag altijd pas rond 14 uur, Nederlands schema noemen ze dat. Eerst naar Sentosa om aan mijn kleurschema te werken, in vakjargon smeren en keren, en daarna het avond- en nachtleven van Singapore in.
    Op de laatste dag altijd nog even Orchard road afrennen voor last minute shopping, Beyonce wimpers, en de noodzakelijke voetmassage.
    Wat chill dat jullie nu precies weten waar ik uithang als ik aan het 'werk' ben.

    Morgen de laatste dag van de grote reis. Sentosa island en Marina Bay Sands incl C'est la Vie (Ku Du Ta) is het programma heb ik gehoord. Een mooie finale....

    Ik heb genoten van je verhalen Phoebz maar ik ben blij dat jullie weer naar huis komen.
    Dikke kus!

  • 27 Juli 2016 - 23:29

    Opa En Oma "Veen":

    Lieve Phoebe, Emily en René,
    Jullie verslagen van de laatste drie dagen hebben we weer met groot plezier gelezen. Tja Singapore is wel een heel groot verschil met Indonesië.
    Deze reactie tik ik voor het eerst op mijn nieuwe laptop en ik kan de leestekens nog niet allemaal vinden, plus dat het nog een beetje vreemd aanvoelt.
    Dus morgen is het voor jullie echt de laatste dag en trekken jullie verder naar Dubai. Maak van de laatste dag in Singapore een mooie en plezierige dag en zo komt er dan toch echt een einde aan jullie vakantie. Ook voor ons is het met een dubbel gevoel. Wij gunnen jullie nog een langer verblijf in de tropen, maar aan de andere kant zijn we o zo blij wanneer jullie gezond en wel weer terug zijn in Nederland. Wat hebben we jullie gemist. Aan het begin leken de dagen niet om te komen en het duurde en duurde maar. Gelukkig kregen we van jullie de verslagen en konden wij ons wat meer inleven in jullie plezier en belevenissen. Het heeft voor ons echt heel veel verschil gemaakt.
    We volgen jullie reis nog naar Dubai en Amsterdam. Aan Jeanine hebben we al gezegd dat wij niet naar Schiphol komen. Er zijn al genoeg afhalers (Lo, Jer en Jeanine) wachten jullie daar op, om zo verder te reizen naar Leiden en Voorschoten. Daarbij komt waarschijnlijk nog dat jullie zeker vermoeid zijn en gauw wat willen rusten van de reis. Wanneer jullie uitgerust zijn zullen we jullie wel weer zien. We willen natuurlijk nog eens alle verhalen en belevenissen van jullie horen.
    Het is nu half twaalf in de avond, dus bij jullie al vroeg in de ochtend. Een prettige dag in Singapore nog en overmorgen (de 29ste) een vlotte en zorgeloze reis via Dubai naar Amsterdam.
    Heel veel liefs met groetjes van Opa en Oma "Veen".

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Phoebe

Actief sinds 09 Juli 2016
Verslag gelezen: 938
Totaal aantal bezoekers 4487

Voorgaande reizen:

09 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

04 Juli 2016 - 29 Juli 2016

Back to the roots

Landen bezocht: