Dag 12 - Smelten in Yogya - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Phoebe Oostveen - WaarBenJij.nu Dag 12 - Smelten in Yogya - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Phoebe Oostveen - WaarBenJij.nu

Dag 12 - Smelten in Yogya

Blijf op de hoogte en volg Phoebe

16 Juli 2016 | Indonesië, Jogjakarta

Planning: Yogyakarta (16/7)

We zijn vroeger wakker dan gepland, dus kunnen rustig aan doen deze ochtend. Er was voor vandaag onweer en regen voorspelt, maar het zonnetje is fel aan het schijnen en er is geen wolkje aan de lucht. Mooi!!!!

Het ontbijt in dit hotel is veel beter dan het vorige. Er is weer een uitgebreide rijsttafel aanwezig, gelukkig daarnaast ook eitjes en brood. Pap en ik nemen een spiegelei, maar er zit nog erg veel doorzichtig eiwit op het eitje. Ik vraag of ik het wel kan eten en pap zegt ja tuurlijk. Toch voor de zekerheid laat ik een stukje met heel veel doorzichtig eiwit liggen.. Durf het risico niet helemaal te nemen.

Na het eten kleden Em en in ons meteen om en ploffen we lekker bij het zwembad neer. Pff, na al die dagen reizen en ondernemen nu ook echt eventjes relaxen. Na twee uurtjes lekker bakken en een duik, kleden we ons om en gaan we richting de stad. Niet zo slim om dat op het heetste moment van de dag te doen misschien... Het is hier ook nog eens vijf graden warmer dan in Bandung en dag voel je echt. We gaan opzoek Fort Vredenburg, maar omdat pap de kaart ondersteboven leest, kunnen we het maar niet vinden. Wij zoekend door de stad, smeltend en wel.. Na een tijd geven we het op, we houden het niet meer uit. Even een verkoelende ijskoffie en ijsthee in de mall. Daar met internet zoeken we het opnieuw op en hebben we de goede locatie gevonden. We gaan de hitte weer in opzoek naar het Fort. Onderweg stoppen Em en ik, omdat we leuke souvenirs zien en pap loopt hard door. We vinden het een beetje gek, maar gaan door met kijken naar de souvenirs. Als we later weer bij pap zijn vertelt hij dat hij super buikkramp heeft en daarom door loopt. Oh jee, zal toch niet van het eitje zijn...?

Eenmaal bij Fort Vredenburg aangekomen gaan we lekker lunchen en daarna door het museum. Het is heel leuk gedaan. In allerlei gebouwtjes zijn delen van het verhaal in een soort reuze kijkdozen weergegeven. Wat ons wel opvalt, is dat het verhaal wat vertelt wordt (over het ontstaan van de Republik Indonesia) vanuit het oogpunt van de Indonesiërs is verteld. Er wordt bijvoorbeeld alleen maar afgebeeld hoe de Indonesiërs vermoord zijn, maar niet hoe de Nederlanders dat zijn. En over de manier waarop de Pemuda's het Indische/Nederlandse volk heeft uitgeroeid, wordt ook niets afgebeeld.

Opa Dave heeft hier in dit Fort van 1942 - 1945 gevangen gezeten onder de Japanse bezetting. Dit maakt het cirkeltje rond, van al onze Indische opa's en oma's hebben we nu een plek bezocht :-).

We zijn via de marktjes terug gelopen en daar nog even rondgesnuffeld. De lucht was donker, dus we zijn snel het hotel binnen geglipt. En ja hoor, nog geen vijf minuten of het begin keihard te storten... Gelukkig, wij zijn binnen :-). Het plan was even relaxen en dan ergens gaan eten, maar pap krijgt steeds meer last van zijn buik en heeft echt iets verkeerds gegeten.. We verdenken het spiegeleitje. Em en ik hoeven ook niet echt de deur meer uit, dus lekker avondje "thuis". Nadat we allemaal gedoucht hebben nog lekker gerelaxed en toevallig kwam de nieuwste aflevering van onze favo serie op tv: Keeping Up With The Kardashians!!!!! Avond compleet :-). Na de serie lekker op tijd slapen, morgen weer een drukke dag op de planning! Wekker staat om 7:00.

Liefs!

• 17 Juli 2016 - 12:13

Opa En Oma Veen:

Och René, wat naar dat je buikkrampen hebt. In het vervolg maar gewoon je eieren aan beide zijden laten bakken. Wel zo veilig, want de controle op de salmonella bacterie in Indo esië is niet 'je van het'. Daarna maar flink COCA cola drinken. We hopen dat het snel weer over zal zijn.
    Hier vaat het leventje z'n gangetje. May-Britt heeft hier een nachtje geslapen terwijl Angélique met Nina naar Milaan waren. De komende week krijgen ook wij prachtig zomers weer met een temperatur van ongeveer 28 à 30 graden. Wat minder leuk voor Robin die vanaf dinsdagochtend 04:00 de Nijmeegse Vierdaagse gaat lopen. Hopelijk is het gauw weer vrijdag. Ook voor jullie nadert het einde van een zalige vakantie met rasse schreden. Hoewel wij weten wat het voor jullie betekent, bekruipt bij ons toch iets van blijdschap. We hebben jullie heel erg gemist en zullen superblij zijn als jullie weer veilig thuis zijn. Er gebeuren op dit moment zoveel rare dingen in de wereld !!
    Jeanine in vanmorgen (al heel vroeg) vanuit Kuwait op Schiphol teruggevlogen. Ze zal wel mie zijn en nu lekker aan het smaken zijn. Donderdag a.s. Moet ze naar Edmonton (Canada).
    Tot jullie volgende verslag en liefs

Opa en Oma

• 18 Juli 2016 - 11:07

Robin:

Eitje! Hahahaha! Hoop dat het gauw over is.
    Mike komt me zo halen. Weer te laat, maar dat is standaard. En dan naar Nijmegen voor de 4-daagse. Hou jullie op de hoogte.
    Goede reis verder nog. Ik volg jullie vanaf mijn telefoon.

• 18 Juli 2016 - 19:32

M + P:

Imodium is een onontbeerlijk noodzakelijk middel in het verre Azië! Ik heb het ook vele malen moeten gebruiken, met als gevolg teveel Imodium ineens, dagen/weken geen toiletgang meer! Moet je ook meemaken in Azië!
    Liefs xxx