Dag 2 - Kuala Lumpur verkennen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Phoebe Oostveen - WaarBenJij.nu Dag 2 - Kuala Lumpur verkennen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Phoebe Oostveen - WaarBenJij.nu

Dag 2 - Kuala Lumpur verkennen

Blijf op de hoogte en volg Phoebe

06 Juli 2016 | Maleisië, Kuala Lumpur

Planning: Kuala Lumpur (6/7)

Eerste nachtje nachtje in Azië. Ik heb als een blok geslapen, Em wat minder. Ze had moeite met in slaap komen en voelde zich, toen pap en ik al sliepen, toch wat eenzaam in zo'n vreemd land aan de andere kant van de wereld. Ik herkende dat heel erg, had ik vorig jaar ook last van. Met bolle oogjes zijn we de mall in gegaan op zoek naar ontbijt. Het verbaast ons dat het ene winkeltje wel open is en de andere niet. Het lijkt wel of ze allemaal zelf bepalen wanneer ze open gaan. Na een gegeven moment vonden Em en ik een juicebar waar ze super lekkere en gezonde sapjes en smoothies maakte met vers fruit en groente. Wij namen een sapje mee en pap at ergens een broodje. Na het ontbijt zijn we de stad in gegaan.

Eerst zijn we naar Sungei Wang gegaan, een soort China town in een mall. Hier wat rondgesnuffeld en daarna even lekker bij Starbucks uitgepuft. We zijn weer via de voetpaden met airconditioning naar Petronas Twin Towers gelopen, in de buurt waar we gister een drankje hebben gedaan. Hier hebben we de torens bekeken en toen zijn we bij het Hard Rock Café gaan lunchen, ook een plek waar pap graag komt. Het was super lekker, maar ook super veel.

Na het eten zijn we lekker bij het zwembad neergeploft, om nog een beetje genieten van de luxe die we hier in Kuala Lumpur nog hebben. Alle drie in slaap gevallen, oeps. Na 1,5u schrokken we wakker, hebben we snel een duik genomen en gedoucht. We hadden voor de avond de echte China town op de planning staan. Hier hebben we lekker rond gekeken en gegeten. China town deed me heel erg aan Koh San Road (Thailand) denken. Iedereen probeert je iets aan te smeren, alles is nep en daar tussen zit je te eten op plastic tuinstoelen. Het eten was wel echt heeerlijk!

Wat me opvalt is dat er hier zoveel toeristen zijn, vooral Indiërs/Chinezen en Japanners, in vergelijking met Thailand. Ook de mensen die aan het werk waren, waren vaak niet van Maleise afkomst. Ik vind Kuala Lumpur echt een hele gave stad en zou graag ook een keertje het binnenland willen zien, maar ja ik wil zo veel. ;-P

Na het eten hebben we de taxi naar huis genomen, nog wat rondgeneusd bij 7eleven (weer zeewierchips gekocht, hmm) en daarna lekker gaan slapen. Laatste dag Kuala Lumpur helaas! Morgen weer door. Ik heb heel veel zin in Java. Ik ben super benieuwd naar het land waar mijn roots liggen en familie ontmoeten die ik nog nooit gezien heb, maar waar ik net zoveel mee related ben als Debby en John. Ik vond Kuala Lumpur heel gaaf om mee te maken en ben echt heel benieuwd naar wat ik verder nog ga mee maken! Nu proberen te slapen, ondanks m'n exitement..

Liefs!

  • 18 Juli 2016 - 17:49

    Mop En Pieter:

    Ja China Town is heel gezellig, hebben wij ook vaak gegeten, maar de overdekte rolstraatjes was niet in onze tijd, liepen we in de hitte door de stad opweg naar de Twin Touwers!
    Het binnenland is ook heel erg mooi ooit een keer teruggaan als je kan!
    Liefs M+P xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Phoebe

Actief sinds 09 Juli 2016
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 4480

Voorgaande reizen:

09 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

04 Juli 2016 - 29 Juli 2016

Back to the roots

Landen bezocht: