Dag 1 - Een goed begin is het halve werk - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Phoebe Oostveen - WaarBenJij.nu Dag 1 - Een goed begin is het halve werk - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Phoebe Oostveen - WaarBenJij.nu

Dag 1 - Een goed begin is het halve werk

Blijf op de hoogte en volg Phoebe

05 Juli 2016 | Maleisië, Kuala Lumpur

Planning: Kuala Lumpur (5/7)

Wat een reis. We zijn in totaal wel bijna 16u onderweg geweest. Twee vluchten van 6 à 7 uur, een gehaaste overstap, maar eindelijk aangekomen in Kuala Lumpur om 14:00. Geluk met de bagage en als eerste in het treintje kunnen stappen richting de immigrations. Nadat we onze stempel hebben gekregen, zijn we in de trein gestapt richting Stesen Sentral/KL Sentral, het station vlakbij ons hotel wat vergelijkbaar is met Amsterdam Centraal. We slapen de eerste twee nachtjes in een hotel waar pap heel lang gelogeerd heeft toen hij hier voor zijn werk was; Le Meridien.

Het is fijn dat pap de weg al weet, want ik was allang verdwaald als ik hier alleen had gestaan. Roltrap op, naar rechts, roltrap af, naar links, roltrap af, rechtdoor, roltrap op... Em en ik worden even bij de Starbucks gedumpt, zodat pap kan inchecken. Hij heeft namelijk maar 1 kamer gereserveerd en we gaan lekker met z'n drietjes in het kingsize bed. Na twintig minuutjes haalt hij ons op en gaan we sneaky door de lobby, ik als verdwaalde toerist met m'n backpack tussen de rijke zakenlui. De hotel kamer is ontzettend luxe. Het bed is echt super kingsize, één muur bestaat volledig uit glas waardoor je uitkijkt over heel Kuala Lumpur, er is een hemeldouche en een mega flatscreen.

Nadat we ons even opgefrist hebben, gaan we meteen de stad in. Pap wilt ons mee nemen naar een skybar om de bekende Petronas Twin Towers te laten zien. We gaan eerst naar de Pavillion mall, een hele grote, bekende mall. Met de Monorel (monorail) is het een kwartiertje naar Bukit Bintang, een beetje het centrum van de stad. We zijn meteen langs KFC geweest, voor de rice bowl met kip waar pap het al een hele tijd over heeft, maar in verband met de ramadan hadden ze dit kamergenoten niet.. Balen. Daarna zijn we naar de mall geweest. Immens groot, bizar om te zien hoe groot deze mall is in vergelijking met de Nederlandse shop gelegenheden en dan te bedenken dat dit Azië is en wij in Europa wonen.. Voelt heel krom dat je op weg naar de mall nog een zijstraat in kijkt waar je mensen echt in krotjes ziet wonen en vervolgens in zo'n luxe mall staat.

We hebben er lekker rond gekeken en zijn daarna op weg naar de skybar gegaan. We liepen via een soort voetpaden op palen, met airconditioning! Het lijkt een beetje op de buis waarmee je van Schiphol het vliegtuig in stapt, maar dan met glas zodat je naar buiten kunt kijken. Heel relaxed om daar te lopen in plaats van in de hitte tussen het drukke verkeer. We zijn bij een hotel naar de hoogste, 33e, verdieping gegaan en hadden daar een bizar mooi uitzicht over heel Kuala Lumpur. We kwamen aan met daglicht en hebben tot en met zonsondergang daar een (Tiger) biertje gedronken. Heel bijzonder.

Na het biertje zijn we terug gelopen naar de Pavillion om daar bij Johnny Rockets te eten. Een restaurant waar we in Californië ook altijd eten. Na het eten zijn we lekker naar het hotel gegaan en nog heel eventjes langs een paar winkeltjes bij het station. In het hotel lekker in bed geploft, iedereen was gesloopt na 16u reizen en een avondje door de stad. Morgen weer een dag.

Liefs!