Dag 20 - On to the next stop - Reisverslag uit Uluwatu, Indonesië van Phoebe Oostveen - WaarBenJij.nu Dag 20 - On to the next stop - Reisverslag uit Uluwatu, Indonesië van Phoebe Oostveen - WaarBenJij.nu

Dag 20 - On to the next stop

Blijf op de hoogte en volg Phoebe

24 Juli 2016 | Indonesië, Uluwatu

Planning: Ubud -> Uluwatu (24/7)

Omdat ik de nacht van vrijdag op zaterdag maar 3 uurtje had geslapen, ben ik gelukkig vrij snel in slaap gevallen. Als ik wakker word en moet plassen, wil ik eigenlijk wachten tot Em wakker is. Ik durf nog niet alleen. Tot ik na een kwartier zo nodig moet en me realiseer hoe suf dit eigenlijk is, dus toch maar alleen ga. Ik controleer de badkamer 3x grondig en plas op m'n allersnelst. Pfieuw, dat zit erop. De ochtend verloopt relaxed. We pakken de tassen weer in, ruimen de kamer op, lezen een boekje en zitten nog wat in de zon. Rond 9:30 wordt ons ontbijtje gebracht en rond 11:00 worden we opgehaald. Op naar Uluwatu!

We hebben zo'n 1,5u in de auto gezeten, wanneer we aankomen bij onze homestay. Het is aangeraden door een meisje waarvan Emily tips heeft gekregen over Bali. En het kostte maar 15 euro per nacht, dus we waren snel om. Wanneer we aankomen, ziet het er toch een beetje vervallen uit.. Maar we zijn positief! Tot het moment waarop onze kamers laten zien worden. Oh my god… De kamers zijn letterlijk een soort schuurtjes, helemaal kaal en leeg met een bed in het midden van de kamer. De deuren sluiten niet goed, dus alle insecten kunnen er zo door heen kruipen en dat met gister avond helder in mijn herinnering…. Plus het feit dat we een kamer voor drie personen hadden geboekt, maar nu toch in twee kamers worden gestopt. We zijn niet helemaal tevreden. Gelukkig zijn we dichtbij het strand. De huisbaas biedt aan een extra bed in de kamer te zetten, wat we dankbaar aannemen. Zo snel mogelijk naar het strand dus.

Het uitzicht is fantastisch, voor het eerst zien we echt de blauwe zee. Alleen zonder wit strand? We vragen ons af of dit hier uberhaupt wel is. We lopen honderd trappen af naar beneden, wat een klim. Wanneer we beneden aankomen, zien we meteen water. Oeps. Hier wordt het dus geen zonnen. We klimmen de honderd trappen weer op, met de hete zon op ons hoofd. Gesmolten komen we boven weer aan. Tijd voor lunch en een dorstlesser - even uitpuffen hoor!!!

Nadat we super lekker geluncht hebben met uitzicht op het prachtige Blue Point Beach (zonder beach) besluiten we om door te gaan naar een ander aangeraden strand: Padang Padang Beach. Dit begint er al veel meer op te lijken. Het strand is klein, dus je ziet iedereen hutje mutje op een rijtje liggen. Wij leggen snel onze handdoek neer en trekken onze kleren uit.. Wie het eerst in het water is!!! Heerlijk een verkoelende duik. Hier waren we al de hele dag aan toe. We hebben de hele middag lekker op het strand gelegen en wat in het water gedobberd. Perfect stranddagje dus :-).

Eenmaal boven aangekomen te zijn, blijkt het hier op Bali toch een stuk lastiger te zijn om een taxi te vinden in vergelijking met Java. We hebben gehoord over een tentje OmBurger wat lekker was, maar hoe komen we er in hemelsnaam? We worden door lokale mensen alle kanten op gestuurd, maar nergens een taxi. Nou we zetten het maar op een lopen dan.. En jahoor, binnen drie minuten lopen we zo ongeveer tegen het tentje OmBurger aan! Hoe toevallig!! Hier hebben we heerlijk gegeten, allerlei verschillende burgers die je zelf samen kon stellen met grappige samen broodjes. Je kon onder andere kiezen uit groene thee, kokos en bietjes smaak. Bijzonder!

Onder het restaurant waren de taxi's makkelijker te vinden en binnen een kwartiertje waren we 'thuis'. Oh ja, dachten we toen we bij de homestay aan kwamen, even vergeten dat we hier moesten slapen.. Het extra bed bleek al gebruikt te worden en de handdoeken waren 'habis' (op). Lekker dan!! Nou, we zijn gewoon eigenwijs geweest en hebben een volksverhuizing in gang gezet. We hebben het matras vanuit huisje 15 naar huisje 11 gesleept. Als jullie het niet doen, doen we het zelf maar :-). Het voelde echt even alsof we aan het kamperen waren in de bungalow haha. Lekker gekaart en vroeg gaan slapen. Morgen op naar het volgende plaatsje: Canggu!

Liefs!