Dag 10 - Bye Bye Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Phoebe Oostveen - WaarBenJij.nu Dag 10 - Bye Bye Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Phoebe Oostveen - WaarBenJij.nu

Dag 10 - Bye Bye Bandung

Blijf op de hoogte en volg Phoebe

14 Juli 2016 | Indonesië, Bandung

Planning: Bandung (14/7)

Laatste dag Bandung alweer.. Wat gaat het snel! We doen rustig aan en stappen rond 10u het hotel uit richting het leuke tentje dat we gisteravond ontdekt hebben. Hier bestellen we een lekker westers ontbijtje. Het een en ander gaat mis, laten we zeggen dat er zo'n 10% van de bestelling klopt, maar wie "wacht" die heeft ook wat. Het was uiteindelijk heerlijk allemaal :-).

Na het ontbijt besluiten we te lopen naar de mall waar we laatst zijn geweest, Paris van Java. Na een kleine drie kwartier ploffen we puffend en bezweet bij Starbucks neer. Met de taxi leek het toch iets minder ver haha ;-P. We drinken een ijsthee/ijskoffie en duiken de mall in. We verkennen de mall en hebben de zoo op het dak gevonden! Bizar, staan gewoon geitjes, koeien, schapen, konijntjes allemaal op het dak van een mall.. Je kunt uit kijken over heel Bandung en het beeld is indrukwekkend. Als je zo vanaf hier kijkt vraag je je af waar de auto kunnen rijden en mensen lopen. Het is zo dicht gebouwd!

Al vrij snel hebben we het toch wel gezien in de mall en besluit we de taxi naar het Savoy te nemen, waar volgens Ben en Yvonne een heerlijke rijsttafel te eten is. Daar aangekomen blijkt dat de rijsttafel vroeger inderdaad op het menu stond, maar nu helaas niet meer.. Jammer! Gelukkig genoeg alternatieven :-). Em wilt graag nog even langs de outdoor winkel waar we laatst langs zijn gelopen voor een nieuwe rugzak, dus in plaats van de taxi gaan we lopend richting huis via de outdoor winkel. Helaas hebben ze hier ook niet wat ze zoekt, maar we zijn wel goed aan het bewegen. Al met al hebben we denk ik wel zo'n twee uur gelopen, met 35 graden en felle zon op je hoofd. En weer krijgen we het voor elkaar precies voor de regenbui bij ons hotel aan te komen :-).

Nadat we ons even opgefrist hebben lopen we richting een restaurantje wat we ook gister hebben ontdekt toen we er langs liepen: de Rijsttafel. Het restaurantje heeft veel Nederlandse details en kroketten op het menu. Natuurlijk bestellen we lekker wat er bij een rijsttafel hoort :-). Na het eten gaan we nog even langs bij het station voor de laatste informatie over de treinreis van morgenochtend en informeren we bij een restaurantje of hier ook take away-breakfast is. Dat is er gelukkig :-).

Daarna lekker douchen en tassen inpakken, morgen de wekker weer om 6:00. Afgelopen nacht heb ik plaffonddienst gehad en viel ik pas rond 4:00 in slaap. Hopen dat het vandaag beter lukt...

Liefs!

• 18 Juli 2016 - 19:18

M + P:

Wat jammer dat je juist nu plaffonddienst had, kon je niet ruilen met een collega, het is tenslotten jullie reis?
    Maar alla morgen hopelijk niet, neemt niet weg dat jullie weer een leuke en ervaringsvolle dag hebben gehad!
    Liefs M + P xxx